مشوق‌ها و مزایای اجرای قانون برای مودیان | نرم افزار سامانه مودیان آی تکس

مزایای اجرای این قانون برای مودیان شامل موارد زیر است.

  1. با اجراشدن این قانون تعیین مالیات صرفاً بر اساس صورت‌حساب‌های الکترونیکی خواهد بود که خود مودی از طریق سامانه مودیان برای سازمان امور مالیاتی ارسال کرده است و دیگر مانند گذشته مامور مالیات به محل کسب‌و‌کار فرد مراجعه نخواهد کرد که به‌تبع آن مقدار مالیات نه با نظر شخصی مامور مالیاتی، بلکه بر اساس اسناد مالیاتی ارسال‌شده خواهد بود؛ بنابراین در این قانون اصل بر درست‌بودن اطلاعاتی است که مودی در سامانه ثبت کرده است، به جز در مواردی که مالیات‌دهنده به هر دلیلی از ثبت نام در سامانه خودداری کرده باشد یا تخلفاتی مانند کتمان فعالیت، عدم صدور صورت‌حساب الکترونیکی یا کم‌اظهاری در ثبت قیمت را انجام داده باشد.
  2. در این قانون تخفیف‌هایی هم برای مودیان مالیاتی در نظر گرفته شده است؛ به این صورت که صاحبان کسب‌وکارهایی که فروش خود را با استفاده از پایانه فروشگاهی انجام می‌دهند و همچنین کالاهای مورد نیاز خود را هم از واحدهای عضو سامانه مودیان تهیه می‌کنند، مشمول پاداش شش میلیون تومانی برای هر دوره مالیاتی خواهند بود که حداکثر مقدار آن ۲۴ میلیون تومان در سال است.
  3. اگر مودیان در سامانه تعیین‌شده ثبت نام کنند و تکالیف قانونی مربوط به آن را انجام دهند، کلیه جریمه‌های مالیاتی مربوط به سال ۱۳۹۶ و قبل از آن برای مدت سه سال تعلیق خواهد شد و اگر مودیان در طی  این سه سال تخلفی انجام ندهند، جریمه‌های تعلیق‌شده به‌صورت کامل بخشیده خواهد شد.
  4. بر اساس ماده ۱۶۹ که در قانون مالیات‌های مستقیم به تصویب رسیده است، صاحبان کسب‌وکارها، می‌بایست فهرست معاملات خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند؛ اما بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی، مودیانی که در سامانه مودیان ثبت نام می‌کنند و تکالیف مربوط به آن را انجام می‌دهند، دیگر نیازی نیست که فهرست معاملات خود را به سازمان اعلام کنند؛ همچنین این افراد الزامی به ارائه دفاتر یا اسناد و مدارک مالیاتی نخواهند داشت.

کد مطلب : TINVB-50

/

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۱


آخرین مطالب و مقاله ها